<!–more–>Najróżniejsze gry terenowe cieszą się coraz większą popularnością pośród mniejszych i większych firm. Managerowie dostrzegają bowiem zalety, jakie można odnieść organizując coś takiego. Właściwie przeprowadzona gra znacząco może poprawić relacje pomiędzy pracownikami, a jednocześnie poszerzyć kompetencje i umiejętności potrzebne na dużej ilości stanowisk.
<br>
Całkiem niedawno z ogromnym rozmachem zorganizowano przez jedną z firm farmaceutycznych gra szkoleniowa, jaką wielu uważa za największe wydarzenie tego typu. Udział w niej bowiem wzięli wszyscy bez wyjątku pracownicy, co dało w rezultacie około 450 uczestników. Oprócz tego wszystkim się opiekowało trzydziestu pięciu trenerów, którzy ponosili odpowiedzialność za organizację zajęć z grupami zawodników.
<br>
Część z tej trenerskiej grupy stanowili pracownicy z firmy szkoleniowej, zdecydowaną większość kadra zatrudniona w firmie farmaceutycznej. Przyjechali oni wcześniej do hotelu, w którym miało się to wszystko odbyć, i przeszli tam krótkie szkolenie. Przez to bez większego problemu dawali sobie radę ze swoimi zadaniami.
<br>
Jednym z ważniejszych trenerów był Prezes koncernu, który w prywatnym życiu jest alpinistą z dużym doświadczeniem. Postanowił on wykorzystać swoją pasję i zainteresowania do tego, aby w oparciu o wyprawę w góry przekazać słuchaczom sporo interesującej wiedzy w zakresie kierowania zespołem ludzi, motywowania i rozwiązywania sporów. Było to nawiązanie do tematyki pracy zespołowej, tak bardzo potrzebnej w każdej firmie.
<br>
W czasie organizowanej gry uczestnicy zostali podzieleni na 25 teamów, które przez określony okres czasu zajmowały się zaplanowanymi celami. Najważniejszy element wspomnianej gry stanowiły półgodzinne eksperymenty społeczne, to znaczy niestandardowe, wymagające nieszablonowego podejścia zadania, w których członkowie drużyn powinni się wykazać dużą dozą zaufania i komunikacji.
<br>
Wszystkie eksperymenty kończone były dostarczeniem grupie tak zwanych kart, z jakimi ta powinna się dokładnie zaznajomić. Podczas analizowania wspomnianych kart w rzeczywistości pracownicy oceniali swoje własne decyzje przez pryzmat pięciu najważniejszych kompetencji, co dało im możliwość odniesienia się do swojej codziennej pracy.