O jakie rzeczy powinno się zapytać przy szukaniu hotelu na zorganizowanie szkolenia.

Jednym z często wybieranych sposobów na zrobienie szkoleń pracowniczych są parodniowe wyjazdy do jakiegoś hotelu. Rozwiązanie tego typu charakteryzuje się kilkoma zaletami, na przykład taką, że jeśli się będzie w takim miejscu z całą grupą można się skupić na tym, aby ten czas wykorzystać jak najlepiej. Rzecz jasna pod warunkiem, że z hotelem będzie wszystko w porządku, ponieważ czasami jest z tym różnie.

Pewną część takich obiektów można z miejsca wykluczyć na wybór miejsca na organizację szkolenia, na przykład po wykonaniu rozmowy telefonicznej albo przeglądnięciu strony internetowej. Ale podczas szukania warto jeszcze zapytać o kilka nietypowych rzeczy, i dowiedzieć się przy okazji o sprawy, które hotele najczęściej będą ukrywać, a z pewnością nie powiedzą o tym pierwsze.

W pierwszej kolejności będzie to dotyczyć remontów, co do których nie zdarza się zbyt często, że goście są informowani przy rezerwacji. A realizacja szkoleń przy ryku wiertarek czy młotów udarowych z pewnością zbyt przyjemne nie będzie, w wielu przypadkach wręcz nie pozwalając na pracę. Z tego też powodu zawsze warto o takie rzeczy zapytać, wtedy można się spodziewać, że odpowiedź jednak zostanie udzielona.

Sporym problemem będą także jakieś wesela, imprezy a nawet inni szkolący się. Przeprowadzenie w efektywny sposób planowanych zagadnień wymagało będzie ciszy i skupienia – jeśli zza drzwi będzie dobiegała głośna muzyka, to na pewno w jakiś sposób to będzie wpływać na uczestników. O to także należy zapytać w czasie szukania hotelu na szkolenie, jeśli tego typu imprezy mają być organizowane w czasie pobytu, to być może lepiej będzie zastanowić się nad innym rozwiązaniem.

Należy również sprawdzić dokładnie informacje o wyposażeniu i wielkości sal konferencyjnych, znajdujących się na terenie hoteli. Spora część hoteli lekko koloryzuje w czasie podawania tych informacji na swojej stronie firmowej, z tego też powodu lepiej będzie dowiedzieć się tych rzeczy na recepcji czy u managera.

Przy większych grupach szkoleniowych niezwykle istotna jest także szybkość obsługi, tak żeby goście nie byli zmuszeni do czekania w kolejce za meldunkiem czy obiadem. Takie tematy także warto wyjaśnić odpowiednio wcześnie z załogą hotelu, żeby nie było później niepotrzebnego bałaganu i zamieszania.